Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

10. Analýza nabídky práce a poptávky po práci

Trh VF se liší od trhu produkce motivací subjektů - S = domácnosti (vlastníci VF) – motivem je disp.důchod
- D = firmy – motivem je zisk
Poptávka po výrobních faktorech je
 poptávkou odvozenou od poptávky po produkci, kterou firma díky VF vyrábí.
 elasticity navazují (když je D po produkci spíše elastická, je elastická i D po VF)
 je ovlivněna výrobním procesem (technologií)
 výr.faktory se navzájem ovlivňují z pohledu produktivity a jejich dostupnost také ovlivňuje jednotlivé D po VF

Určení správného množství výr.faktorů ve výrobě je základní součástí procesu maximalizace zisku, pak musí platit:
=> Firma najímá dodatečné jednotky daného VF do okamžiku, kdy je dodatečný
příjem získaný z nájmu dodatečné jednotky roven dodatečným nákladům na její
nájem (D závisí jak na produktivitě VF, tak na promítnutí nájmu VF v nákladech).

Žádné komentáře:

Okomentovat