Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nabídka, poptávka a vlivy, které - je ovlivňují

- trh = místo, kde se střetává nabídka a poptávka a vytvářejí se ceny zboží a služeb
- nabídka = množství jednotlivých druhů zboží, které jsou prodávající ochotni za určitou cenu prodat
a) nabídka individuální - přestavuje nabídku a jednoho výrobce nebo 1. firmy
b) nabídka tržní - součet všech individuálních nabídek na určitém trhu – čím je cena určitého zboží nebo služby na trhu vyšší, tím více výrobců přichází na trh a chce prodávat své zboží - nabídka vzroste - je-li cena zboží nízká, výrobci nemají zájem prodávat své zboží - nabídka klesá
- nabídková křivka /SUPLY/-S

Faktory které ovlivňují nabídku:
1. náklady - mohou se měnit např. pod vlivem techniky a změn technologických postupů, které pomáhají zlevnit výrobu, nebo ceny vstupů - pokles nákladů umožňuje se stejnými zdroji vyrobit větší množství výrobků a zvýšit nabízené množství zboží

Žádné komentáře:

Okomentovat