Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hospodářská okolí podniku

Je určeno stavem a vývojem trhu. Trh určuje a bezprostředně ovlivňuje hospodářství.
Podnik musí uvažovat řadu faktorů:
- situaci na trhu zboží
- úroveň a rozsah konkurence
- úroveň hospodářství
- objem průmysl. produkce
- strukturu hospodářství
- vývoj kapitálového trhu
- míru inflace = znehodnocování peněz, ovlivňuje ji výše úroků
- úroveň domácností
- kvalifikaci pracovníků
- vývoj cen, surovin a energií

Př. Firma vyrábějící kosmetiku musí brát v úvahu vývoj hospodářství a to nejenom v oblasti vývoje kosmetiky, ale také vývoj cen v oborech jiných např. zboží cen každodenních potřeb. Musí brát v úvahu vývoj poptávky po kosmetických výrobcích a nasycenost trhu, ceny surovin k výrobě, předpokládané možnosti vývozu, vývoj struktury potřeby obyvatelstva spojený s vývojem příjmů, finanční možnosti pro financování výzkumu, stav a hustota prodejný sítě, módní vlivy a zdravotní nezávadnost používaných látek a jejich neškodnost pro životní prostředí (freony).

Žádné komentáře:

Okomentovat