Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

(5.59) Monopolisticky konkurenční firma s ek.ztrátou (krátké období)

- vstup dalších firem a rozšiřování produkce již přítomných firem tlačí d doleva

- P klesá

- AC zůstávají, TR
- v dlouhém období by firma trh opustila



Jak se monopolisticky konkurenční firma může bránit proti ztrátě ek. nebo normálního zisku?

Musí hledat nové způsoby odlišení se, které však musí odpovídat preferencím spotřebitelů.



5.15 Tržní nabídka a její elasticita



Individuální nabídka = nabídka určitého výrobku nebo určité služby jednotlivou firmou při dané ceně těchto statků.



Tržní nabídka = celkové množství určitého výrobku nebo služby, které je při dané ceně nabízení firmami. Jde tedy o nabídku odvětví ve smyslu sumy výstupů všech firem v odvětví při dané ceně produkce. Má rostoucí tvar – při vyšší ceně je nabízeno větší množství daného statku.

Žádné komentáře:

Okomentovat