Součástí je plánování. Plánování představuje činnost směřující k určení způsobu, pravidel a taktiky použitých při realizaci strategie, jakož i určení disponibilních zdrojů představujících určitá omezení. Výsledkem je podnikatelský plán.
2) Operativní řízení představuje poslední, nejnižší článek k hierarchii podnikového řízení. Nástrojem jsou především operativní vnitropodnikové plány a nástroje vnitropodnikového řízení. Směřuje k co nejefektivnějšímu využití stávajících zdrojů podniku a k zachování jeho likvidity. Úkoly jsou orientovány na řízení výnosů, nákladů a zisku, na kalkulace výrobků i vnitropodnikových výkonů, plánování položek rozvahy. Základními nástroji jsou normy, limity, kalkulace nákladů, rozpočty nákladových středisek, plánovaný výkaz zisků a ztrát, peněžní plán, plán likvidity, plánovaná rozvaha aj. Existuje velmi úzká vazba mezi operativním řízením a controllingem zjišťujícím odchylky od plánů a zajišťujícím jejich odstranění.
Plánování marketingu
Východiskem jsou výsledky analýzy trhu, analýzy konkurence, marketingová analýza a marketingová strategie. Význam plánování marketingu podtrhuje skutečnost, že poskytuje výchozí základní informace nezbytné pro plánování ostatních činností podniku.
Žádné komentáře:
Okomentovat