oblast – krizový management – preventivní scénáře a scénáře řešící krizi
- vychází z nastavených systémů řízení procesů, které specifikují i nástroje podniku v případě vzniklé krize
- systém certifikované jakosti a řízení procesu = ISO, TQM
ISO
- nejčastěji využívaný systém řízení procesů
- založen na:
o na přesném popisu – na personálním a jiném zajištění, rozdělení kompetencí a odpovědnosti i způsob jak předcházet a zejména řešit vzniklé krizové situace (krize = neshoda)
v příručce jakosti – popsané všechny procesy
o metodice hodnocení - metodika měřitelnosti stanovených procesů jako základní scénář prevence krizí
o nastavení systémů kontroly - co do pravidelnosti, obsahu, vzájemné provázanosti a odpovědnosti
controling – průběžné sledování plnění cílů
kontrola – až na konci kontrolingu
- škodovka, telekom, banky……
- ISO 9000
- ISO 14 000 – environmentální management – životního prostředí
Žádné komentáře:
Okomentovat