Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1) Informační a komunikační mix

Pro úspěšný průběh nákupního procesu je nutné získat, uspořádat a využívat následující soubory informací:
• o nakupovaných výrobcích a službách s plnou technickou a ekonomickou identifikací
• o vyráběných vlastních produktech a poskytovaných službách, které jsou předmětem prodeje firmy, a o jejich nákupní materiálové náročnosti
• o dodavatelích
• o cenách výrobků a jejich proměnných složkách (slevách, přirážkách, daních, celních sazbách atd.)
• o konkrétních platebních, dodacích a logistických podmínkách uskutečňovaní dodávek
• o minulých skutečnostech
• o makroekonomických skutečnostech (ekonomických, legislativních, technologických, technických, logistických apod.)

Zdrojem informací jsou účetnictví, statistika, ale i operativní evidence samotného nákupu, technických a výrobních útvarů a ostatních vnitropodnikových spotřebitelů nakupovaných materiálů.

Žádné komentáře:

Okomentovat