Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2) Etapa rozšiřování

- ustálení výrobku po funkční a vzhledové stránce
- prudký růst jeho odbytu, cena se poněkud snižuje, obvykle začínají klesat i náklady na propagaci

3) Etapa ustálení
- další růst odbytu, meziroční přírůstky však již nejsou tak vysoké jako ve stadiu předcházejícím
- růst odbytu je podmíněn zvyšováním nákladů na propagaci a uváděním na trh nově vyvinutých variant, modelů a modifikací základního výrobku

4) Etapa ústupu
- odbyt výrobku začíná prudce klesat
- uměné prodlužování období
- cena klesá

Organizace marketingu v podniku

Při vytváření vnitropodnikové organizace jde o vymezení pravomoci a odpovědnosti útvarů a pracovníků, kteří vykonávají jednotlivé marketingové aktivity. Z počátku jsou marketingovými aktivitami zpravidla pověřeni pracovníci obchodního útvaru. Po určité době může dojít k vytvoření zvláštního marketingového útvaru řízeného ředitelem či náměstkem pro marketing, který je v podnikové hierarchii zařazen do vrcholového vedení podniku.

Žádné komentáře:

Okomentovat