Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nabídka

= je to množství zboží (práce nebo CP), které jsou prodávající ochotni při určité ceně prodat, nebo vyrobit.
1) individuální (1 výrobce)
2) dílčí (nabídka jen jednoho druhu výrobku nebo služby od různých firem)
3) agregátní (nabídka všeho zboží od všech výrobců)

Nabídku ovlivňuje hlavně cena, cena tzv. substitutů (alternativních výrobků), změna výrobní podmínek (týká se to zemědělských produktů např. rostlinná výroba)
Platí, že čím větší cena, tím menší množství prodáme zboží a více nám zbyde.
Nabídka má 2 proměnné veličiny: Q = objem produkce
p = cena
Nabídku vyjadřujeme křivkou, která vyjadřuje zákon rostoucí nabídky (čím je vyšší cena, tím je větší nabídka). Zákon a křivka charakterizuje chování prodejců.

Žádné komentáře:

Okomentovat