Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Provádí se srovnání úrovně parametrů užitnosti ...

Provádí se srovnání úrovně parametrů užitnosti buď s nejlepším konkurenčním výrobkem, nebo s průměrnými hodnotami dosahovanými u konkurenčních výrobků, nebo s ideálním výrobkem kde úroveň každého parametru užitnosti odpovídá nejlepší úrovni tohoto parametru zjištěné u konkurenčních výrobků.
116. Jak je možné předvídat, jaké nové vlastnosti výrobků si bude trh přát?
Pro předvídání nejvíce žádoucích vlastností výrobků existují 4 přístupy: 1. empirický přístup identifikace nových vlastností, podnik se dotazuje spotřebitelů, jaké další vlastnosti by měl mít výrobek a jaká by měla být jejich úroveň, podnik zkoumá, jaká bude odezva konkurentů, jaké náklady bude třeba vynaložit, 2. intuitivní přístup vyhledávání nových vlastností, podnikatelé mají předtuchu a na jejím základě se pustí do vývoje bez velkého mktg výzkumu, 3. objevování nových vlastností výrobku úsilím nekráčet s davem, ale raději jít opačným směrem k tržním segmentům, které trpí tím, že si jich nikdo nevšímá, 4. nové vlastnosti výrobku vznikají v procesu hierarchie potřeb- úkolem je rozpoznat, kdy je trh připraven k uspokojování další potřeby.
Prognózy vědeckotechnického pokroku umožňují předvídat časový průběh technického pokroku, který vytváří možnost pro nabídku nových vlastností výrobků. Na vývoj nových vlastností působí významně i společenské vlivy. Je nutné použít mktg výzkum ke změření potenciální potřeby různých vlastností na trhu, aby bylo možné určit nejlepší způsob boje proti konkurenci.

Žádné komentáře:

Okomentovat