Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3. Systém srážek a slev v cenové politice podniku

- projev “uznání” dalšímu článku distribuce za splnění určitých podmínek nebo provedení určité činnosti, jejichž hodnota má být ekvivalentní celkové částce snížení
• obchodní srážky (rabaty) - úhrada činností, výše je ovlivněna způsobem distribuce (počet článků), druhem zboží, srážkové % počítáme z výsledné předchozí částky (př. 30 a 8%)
• sezónní srážky - obchodníkům, kteří objednali zboží v mrtvé sezóně nebo mimo sezónu  nepřerušení výr. procesu a využití kapacity fy
• slevy na propagaci - obstarává obvykle maloobchod ve svých prodejních prostorách, výše podle toho, zda výrobce sám provádí propagaci
• srážky na množství (množstevní rabat) - výrobce nebo prostředníci vždy dalšímu článku distribučního procesu (př. velkoprodejny - nákup v rodinném balení), hlavně u výrobků rychle podléhajícím zkáze a které jdou na odbyt pomaleji
- srážka při nákupu určitého množství najednou - čím víc, tím větší srážka
- srážka podle výše celkového objemu nákupu za určité období bez ohledu na množství, které bylo
nakoupeno najednou

Žádné komentáře:

Okomentovat