Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Cenová politika podniku

vychází z toho co je v předešlých otázkách, ale je zbytečné to znovu opisovat a tak pouze něco doplním:

Cena ( Price - P )
je to směnná hodnota vyjádřená v penězích jako všeobecném ekvivalentu.

Rovnovážná cena
je cena za kterou se obchoduje v případě rovnosti nabídky a poptávky.

Tržní cena
vzniká na trhu při aktuálním vztahu D a S.

Růst ceny vstupu vede v dlouhém období ke změně minima LAC a může vést ke změně optimálního výstupu firmy. Jaký bude výstup firmy v podmínkách rostoucích cen nelze jednoznačně určit. Důvodem je skutečnost, že lze jen stěží předpokládat, že cena L i K poroste proporcionálně.
V dlouhém období proto bude docházet ke změně poměru obou vstupů ve výrobě —> relativně levnější vstup bude nahrazovat vstup relativně dražší.

Žádné komentáře:

Okomentovat