Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

- Ceny založené pouze na vztahu k trhu

- zkoumání cen konkurence  stanovení cen , nebo odpovídajících cenám konkurence a čelit jim
• stejná cena: jestliže se výrobky neliší - hlavně u oligopolní konkurence u nediferencovatelných výrobků
hromadného charakteru a stejným nebo velmi podobným užitím, tj. na trhu s málo výrobci
nebo prodávajícími, kteří prodávají málo se odlišující výrobky
 cena podle podmínek trhu a v souladu s nimi (jestliže stanoví nižší cenu, musí ji  i ostatní,
jinak by 1. firma získala zvláštní zisk  tržní cena na nižší úrovni při stejném podílu firem
na trhu ...
stanovit na úrovni cen konkurence a ne ji
 použít v těch odvětvích,kde je fa se silným postavením na trhu = cenový vůdce, ostatní se
musí této ceně přizpůsobit - udržet se na trhu je pro ně rozhodující

Žádné komentáře:

Okomentovat