Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Dopad daní:

- množstevní daň - poptávka má ve srovnání s MR poloviční sklon, proto se cena zvýší o 1/2 daně
- daň ze zisku - firma, která maximalizuje zisk, bude maximalizovat také (1-) zisk  daň ze zisku neovlivní
produkční úroveň
- maximalizace (1-)p(y)y - c(y)
- paušální daň  AC (pro podnik formu fixních N)
- dotace  MC (určitá částka na jednotku výroby)

Chování podniku v podmínkách monopolistické konkurence
V odvětví působí konečný počet firem, jejichž výrobky jsou spotřebiteli považovány za blízké substituty  výrobková diferenciace - každá firma se pokouší odlišit své výrobky od konkurenčních .
Každá firma čelí klesající křivce D, má určitou tržní sílu a může stanovit cenu, podstupuje konkurenční boj o zákazníka. Neexistuje omezení pro vstup.
Platí: 1. Každá firma prodává takové množství za takovou cenu, jaké odpovídá poptávce, před kterou je firma
postavena
2. Každá firma při dané poptávce maximalizuje své zisky (tzn.  AC)
3. Nový vstup tlačí zisky každé firmy k nule

Žádné komentáře:

Okomentovat