na dokonalém konkurenčním trhu = mezní fyzický produkt x cena finálního produktu
MPP x P
na nedokonale konkurenčním trhu = mezní fyzický produkt x mezní příjem firmy
MPP x MR
Maximalizace zisku
firma dosahuje při nákupu rovnovážného množství v.f.
tzn. při vyrovnání příjmu z mezního produktu s mezními náklady na faktor MRP = MFC
resp. s cenou v.f. v podmínkách dokonalé konkurence na trhu v.f. MRP = Pf
Změna poptávky po v.f. =) posun křivky MRP
důvody: změna poptávky po vyráběném produktu
změna ostatních faktorů
změna v technologii výroby
Práce
-poptávka po práci je určena příjmem z mezního produktu práce
-jestliže je cena produktu konstantní, mění se poptávka po práci v závislosti na změně velikosti mezního fyzického produktu
-nabídka práce závisí na rozhodování jednotlivců nebo domácností mezi volným časem a produkty, které si mohou koupit za důchod získaný za svoji práci
-volba se mění s růstem mzdové sazby (nemusí platit v rámci určitého odvětví)
Žádné komentáře:
Okomentovat