volba metody stanovení ceny je ovlivněna situací na trhu, úrovní D a situací uvnitř podniku na určení ceny působí různé faktory - výrobní možnosti podniku, úroveň výrobních a prodejních N, výše očekávaného zisku ...
- stanovení ceny je ovlivněno cíli fy (cen politika jako součást marketingového programu), cíle určuje před n. současně se stanovením ceny
Druhy podnikových cílů:
• dlouhodobá stabilizace cen - v oboru se silným podnikem, hlavně v oborech, kde se často D a je snaha dosáhnout pevnosti v cenách - pouze určitá souvislost mezi cenami vedoucí fy a ostatními, vedoucí fa může přimět ostatní k přijetí jeho cíle (např. formou krátkodobého ostrého cen)
zřekne se okamžitých zisků, aby své zisky zvětšila v perspektivě delšího období
• reakce na ceny konkurence - stanoví ceny, aby čelily konkurenci, předešly ji n. ji následovaly (zejména zásada “následuj cenového vůdce” - ceny v souladu s cenami konkurence, cenový vůdce natolik silný, že vedení cenových válek je pro menší fy neúspěšné)
Žádné komentáře:
Okomentovat