Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Měnící se velikost potřeby je možné popsat ...

Měnící se velikost potřeby je možné popsat pomocí křivky živ. cyklu poptávky. Potřeba může být uspokojována růz. techn.. Každá techn. se vyznačuje svou křivkou živ. cyklu poptávky tech. Během každého živ. cyklu popt. tech. se objevují různé úspěš. kateg. výr. a v rámci nich různé úspěš. formy výr., které uspokojují specifické potřeby v průběhu času. Každá výr. forma zahrnuje soubor výr. značek, z nichž každá má svůj vlastní živ. cyklus popt. výr. značky, jestli se název někt. výr. značky používá pro mnoho nových typů výr., pak kratší než živ. cyklus popt. výr. značky je živ. cyklus poptávky typu výrobku.
119. Charakterizujte etapy procesu vývoje nových výrobků.
Proces vývoje nových výrobků se skládá z následujících osmi etap: 1. tvorba námětů na nové výrobky (identifikace projektu – studie příležitostí – 1. předběžný výběr), 2. hodnocení a třídění námětů na nové výrobky (předběžná technicko ekonomická studie-úvodní rozbor efektivnosti – 2. předběžný výběr), 3. vývoj koncepčního řešení nového výrobku a testování koncepcí nového výrobku(formulace projektu), 4. vypracování mktg strategie, 5. obchodní analýza hospodárnosti a efektivnosti navrhovaného výrobku(technickoekonomická studie – výchozí rozbor efektivnosti – vč. schválení nebo zamítnutí projektu), 6. technický vývoj nového výrobku, vyjednávání a uzavírání kontraktů, zpracování projektové dokumentace, zahájení výroby, 7. testování trhů, 8. komercionalizace (uvedení nového výrobku na trh v širokém měřítku), kontrolní rozbor efektivnosti. Smyslem každé etapy je posoudit, zda má být pokračováno ve vývojovém procesu, nebo zda má být tento proces zastaven. Podnik potřebuje, aby špatné nápady nepřešly do další etapy, a naopak, aby dobré nápady nebyly zamítnuty.

Žádné komentáře:

Okomentovat