Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vypočítejte prodejní cenu výrobku pomocí cenové ...

Vypočítejte prodejní cenu výrobku pomocí cenové přirážky na základě těchto údajů: jednotkové náklady na přímý materiál 10,00 Kč, jednotkové přímé mzdy 9,00 Kč. Náklady související s pořízením materiálu (rozvrhované podle přímého materiálu) činí 10%, část nepřímých nákladů rozvrhovaná podle přímých mezd činí 50%, část nepřímých nákladů (správní a odbytové náklady rozvrhované podle součtu dosavadních položek) činí 40%. Zisková přirážka je určena ve výši 15%.
celkové náklady na výrobek činí součet 10 + 9 + 1 (10% z 10) + 4,5 (50% z 9) + 9,8 (40% z 24,5) = 34,3 Kč
15% přirážka, tedy 34,3 . 1,15 = 39,50

102. V čem spočívá výběr konečné ceny ?
Výběr konečné ceny spočívá v tom, že podnik musí vzít v úvahu další faktory (kromě výběru metod tvorby cen): 1.) psychologické působení ceny, např. cena končící devítkou, dále referenční ceny, 2.) cenovou politiku podniku, 3.) vliv ceny na další účastníky, např. na konkurenci, distributory, dodavatele, 4.) vliv dalších prvků marketingového mixu, je třeba brát v úvahu jakost značky, jakost reklamy, 5.) další ekonomické vlivy, např. poskytování různých rabatů.

Žádné komentáře:

Okomentovat