S růstem řádu kvalitativních inovací se zvyšuje užitnost výrobků. Součástí objektivních světových tendencí technického pokroku výrobků jsou proto především objektivní světové tendence vývoje užitnosti výrobků ve čtvrtém, pátém, šestém a sedmém řádu inovací. Ve všech řádech kvalitativních změn konstrukce výrobku se dále projevuje tendence k diverzifikaci, tj. tendence ke štěpení účelů použití výrobků, ke zvětšování různorodosti výrobků. Tato významná tendence vede k růstu sortimentu výrobků. Tendence k diverzifikaci součástí výrobků, funkčních prvků a celých výrobků se prosazuje za současného působení tendence ke standardizaci výrobků, která udržuje tendenci k diverzifikaci v nosných mezích a působí ke zjednodušování konstrukcí výrobků.
115. Vysvětlete skupiny parametrů modelu užitnosti výrobku. Vysvětlete význam modelu užitnosti výrobku.
Užitnost výrobku zahrnuje pro uživatele nejdůležitější kvantitativně vyjádřitelné hmotné i nehmotné parametry a charakteristiky výrobku. Výrobek, který není konkurenčně schopný nemá smysl dále vyvíjet a vyrábět. Kvalitativní stránka výrobkových inovací je spojena s konkurence schopnou úrovní užitnosti výrobku.
Žádné komentáře:
Okomentovat