Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

96. Za jakých podmínek si může podnik ...

96. Za jakých podmínek si může podnik dovolit (ve smyslu aktivní cenové politiky), aby nereagoval na snížení ceny konkurencí?
Podnik s aktivní cenovou politikou (t.j. podnik má vytvořené preference pro své výrobky proti konkurenci) nemusí reagovat na snížení ceny konkurencí, pokud jeho výrobek patří k výrobkům s malou cenovou pružností poptávky. Čím menší je cenová pružnost poptávky, tím méně reagují zákazníci na změnu ceny výrobku. Čím menší je cenová pružnost poptávky, tím více se vyplatí prodávajícímu zvyšovat cenu.

97. Výrobků s prodejní cenou 20 Kč a náklady na kus 15 Kč bylo prodáno 100 000 kusů. Jak se změní zisk u výrobku, když se při cenové pružnosti poptávky 2 zvýší prod. cena o 5%?
zisk v prvním případě činí (20 - 15) . 100 000 = 500 000 Kč,
v druhém případě dojde ke zvýšení ceny o 5%, t.j. na 21 Kč, pokles prodaného množství činí 2 . 5% = 10%,
tzn. prodá se 90 000 kusů v tomto případě, zisk bude činit (21 - 15) . 90 000 = 540 000 Kč

Žádné komentáře:

Okomentovat