Největší databáze studijních materiálů pro střední a vysoké školy.
Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).
89. Charakterizujte podstatu marketingu.Vysvětlete co obsahuje marketing.
Marketing je obecnou řídící povinností. Ved. pracovníci musí zájmy zákazníka považovat za nejvyšší prioritu své firmy. Základem mark. koncepce je požadavek neustálé změny podle vývoje tržních podmínek. Mark. je podnikání orientované na trh, na potřeby zákazníků. Zahrnuje: - zákl. přístup k řízení podniku a všech jeho funkcí z hlediska předvídání účinků trhu, - provádění komplexu činností s pomocí nástrojů market. sloužících k zajištění žádoucího postav. na trhu a u zákazníků. Mark.obsahuje: 1. vymezování a výběr trhů a druhu zákazníků, kterým by se mělo v budouc. sloužit v zájmu trv. rozvoje podniku, 2. nepřetržité zdokonal. výrobků a služeb a nákladů, které se mají na těchto trzích nabízet, 3. dokonalé inf. o problémech zákazníků, o jejich potřebách, přáních, prefer. a rozhod. procesech, 4. analýza konkurentů a konkurenč. podmínek k chápání postav. a možností firmy na trhu, 5. potřeby zákazníků představují market. cíle - ústřední bod smyslu podnikání, k němuž se orientují veškeré činnosti podniku, 6. stanovení požadavků na jakost výrobku, zadání výrobku, inf. o jakosti výrobku od zákazníků, 7. průzkum potřeb, průzkum trhu, market. informace pro řízení vývoje výrobků, prognózování prodeje, vytyčování jasných prod. cílů, plánov. a kontrola prodeje, řízení prod. aktivit a sjednávání smluv se zákazníky, zakázkové řízení, volba firem. partnerů, distribuce a org. prodeje, řízení zásob, pronájem výr., příprava trhu, reklama a prod. propagace, podpora prodeje, logistika, záruky a poprodejní servis, cenová politika, 8. zvyš. market. znalostí říd. pracov., 9. kontrola účinnosti použ. technik a inf. technologie z hled. dosažených cílů.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat