4.) maximalizace množství prodaného zboží (vychází z toho, že čím větší bude množství prodaného zboží, tím budou nižší náklady a vyšší zisk), 5.) maximalizace cenového využití trhu (stanovení vysokých cen nových výrobků), 6.) vedoucí postavení na trhu v jakosti výrobku (vysoká kvalita výrobku znamená delší užitnost, cena je vyšší).
95. Co víte o metodách určování poptávkových funkcí?
Poptávková funkce vyjadřuje, kolik výrobků v daném obdob požaduje trh s ohledem na alternativní ceny, které mohou být v tomto období použity za předpokladu, že ostatní faktory působící na poptávané množství se nemění. Při stanovení poptávkové funkce se vychází z určitých předpokladů o chování konkurence. Jsou dvě možnosti odhadu poptávky. První vychází z toho, že ceny konkurence budou stále stejné nehledě na cenu stanovenou podnikem, druhá vychází z toho, konkurence zareaguje na změny cen. Určení poptávkové funkce vyžaduje použití různých cen. Dále je třeba brát v úvahu i vliv dalších faktorů ovlivňujících poptávku (necenové faktory ovlivňující poptávku se zobrazí posunem poptávkové funkce).
Žádné komentáře:
Okomentovat