Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Dosažení uspokojivé výše zisku

- Cílem firmy je nikoli maximalizace zisku, ale dosažení jeho uspokojivé výše. Nehledáme jeden optimální objem produkce (resp. kombinaci objemu produkce a ceny), ale ptáme se, zda daný objem produkce a ceny zabezpečí uspokojivou výši zisku.
3. Podíl na trhu
- zpravidla se pozitivně projeví na zisku
4. Snaha o dlouhodobé přežití
- tento cíl je pokládán za prvotní, protože maximalizace krátkodobého zisku nemusí zabezpečit dlouhodobé přežití.
5. Růst a expanze firmy
- jde v určitém smyslu u nejkomplexnější cíl, protože růst firmy je jak cestou zajištění zisku, tak i cestou zabezpečení jistoty, autonomie a dlouhodobého přežití firmy.

Mezi významné alternativní teorie firmy patří manažerské a behavioristické teorie firmy. Jejich hlavním rysem je, že firma řízená manažery může mít jiný cíl než maximalizaci zisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat