Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

120. Charakterizujte zdroje inovačních příležitostí a jejich význam.

1. mimo podnik – a) u zákazníků – podnik musí zjišťovat , jaké potřeby a přání mají zákazníci, podnik monitoruje stížnosti zákazníků a jejich připomínky, podnik pořádá setkání svých vývojových a technických pracovníků se zákazníky, podnik sám požaduje na zákaznících, aby navrhovali a požadovali zlepšování výrobků, které používají, b) u konkurence – podnik analyzuje konkurenční výrobky, inspiruje se jimi, podnik sleduje obchodní úspěch konkurenčních výrobků a zjišťuje u zákazníků jeho příčiny, podnik sleduje zprávy o připravovaných výrobcích konkurence, c) od dodavatelů, odběratelů a dealerů – dealeři jsou v úzkém kontaktu s konečnými uživateli výrobků a získávají od nich mnoho informací o jejich potřebách, , dodavatelé nabízejí podniku nové materiály, nové součásti, které mohou podnik inspirovat k vytvoření nového výrobků, d) nové poznatky vědy,
2. uvnitř podniku – a) podnik musí sledovat výstupy z výzkumné činnosti, hlavním zdrojem nových nápadů by mělo být vývojové oddělení podniku, b) podnik musí získávat nápady od vedoucích pracovníků a k tomu používá speciální techniky pro generování nápadů, c) podnik musí umět vyzpovídat své obchodní zástupce, d) podnik musí podněcovat inovační potenciál všech svých zaměstnanci-tj. impulsy ke zlepšování výrobků, k vytvoření nových výrobků , k novým výrobním metodám, k novým odbytovým trhům, k novým zásobovacím trhům.

Žádné komentáře:

Okomentovat