Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

VZTAH MEZI MEZNÍMI NÁKLADY A MEZNÍMI VÝNOSY:

5 800 5125 5925 1185 1205 8500 1700 1700 2575
6 800 6400 7200 1200 1275 10200 1700 1700 3000
7 800 8202 9002 1286 1802 11900 1700 1700 2898
8 800 10048 10848 1356 1846 13600 1700 1700 2752
• Při výrobě 4 kusů výrobku jsou nejnižší průměrné celkové náklady přibližují se mezním nákladům.
• Při výrobě 6 kusů se náklady přibližují prům. mezním nákladům a dosahuje nejvyššího zisku.
• Výroba od 7 výrobků je nevýhodná (zisk je, ale klesá)

Zaváděcí cena pomocí manažerské kalkulace:
Firma, která dodává na trh svůj nový výrobek musí určit takovou cenu tohoto výrobku, aby byl výrobek dobře prodejný. Jde o tzv. zaváděcí cenu, která bývá nižší než je cena obdobného výrobku, který na trhu již existuje. Cílem firmy je předem si určit zda při určité výšce zaváděcí ceny nebude firma ztrátová.

Žádné komentáře:

Okomentovat