Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nabídka (S – supply)

• je množství ekonomických statků Q nabízených všemi prodávajícími k prodeji na trhu za určitou cenu P
• tvar křivky nabídky je progresivní  s rostoucí cenou roste i nabídka zboží, tzn. rozhodu-jící význam má cenová hladina P  při vyšší cenové hladině jsou výrobci ochotni vyrábět větší množství zboží  zisk
dělíme na:
a) individuální – nabídka určitého statku jednoho výrobce
b) dílčí – nabídka určitého druhu zboží od všech výrobků v určitém regionu
c) agregátní – nabídka všech výrobců v rámci státu všech statků

Faktory ovlivňující nabídku:
• cena
• náklady výroby a obchodu ( Ná =  výroba)
• změny vnějších podmínek podnikání (počasí pro zemědělce, daně, organizace trhu …)
• změny kapitálové výnosnosti  změny cen al-ternativních výrobků, tj. výrobek, který jsme schopni vyrobit na stejném výrobním zařízení (pšenice – ječmen na půdě)
růst – menší náklady, větší výroba
pokles – neúrodný rok, klesá nabídka

Žádné komentáře:

Okomentovat