Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Agregátní nabídka:

• je nabídka v rámci celého NH, tj. to co se vyrobí se také prodá od všech firem  vyjadřuje tak výkonnost ekonomiky
• vyjadřuje všechny vyrobené produkty všech firem prodaných na celém území, tuto vý-konnost můžeme měřit různými ukazateli
• v praxi nelze provádět zjišťování výkonnosti naturálním způsobem, šlo by o pouhý soupis  proto statistika tuto výkonnost vyjadřuje v peněžní hodnotě a to tak, že měří velikost plateb za vyrobené statky nebo služby
• agregátní nabídka je samozřejmě závislá na cenové hladině, což je průměr všech cen vý-robků od všech výrobců v rámci celého státu
• v delším období se křivka AS mění, neboť to souvisí se změnou cenové hladiny, je kolmá  zvyšuje se výroba a tím i zisk  mluvíme zde o tzv. potenciálním produktu, kterého lze dosáhnout při plném využití ekonomických zdrojů, tj. pracovních sil (nulová míra ne-zaměstnanosti) a ostatních ekon. zdrojů = optimální
- v delším období se všechny nákladové položky přizpůsobují cenové hladině (mzdy se přizpůsobují inflaci tím, že rostou), proto se křivka AS postupně stává téměř vertikální  na cenovou hladinu a jejím změny AS nereaguje

Žádné komentáře:

Okomentovat