• domácnosti vstupují do ekonomických vztahů za účelem uspokojení potřeb
a) strana poptávky – nakupují na trhu výrobků a služeb
b) strana nabídky – nabízejí výrobní faktory (práce, kapitál …)
• firmy – cílem jejich účasti na trhu je maximalizace zisku
a) strana nabídky – subjekty vyrábějící za účelem prodeje
b) strana poptávky – poptávající se výrobních faktorech (práce, kapitál), který slouží k jejich výrobě
• stát je specifický subjekt vstupující na trh s cílem ovlivnit jej, modifikovat jeho působení, odstranit některé jeho negativní dopady na ekonomiku a jeho pozitivní vliv naopak stimu-lovat
a) strana poptávky – zejména výdaje do státního rozpočtu (rozpočtové a příspěvkové or-ganizace)
Druhy trhů:
• z hlediska územního
a) trh místní
b) trh národní
c) trh světový
• dle počtů zboží
a) dílčí (zabývá se jedním druhem zboží)
b) agrární (veškeré zboží)
Žádné komentáře:
Okomentovat