• základní prodejní činnosti
• průzkum potřeb
• plánování prodeje
• právní zajištění prodeje
• skladování hotových výrobků
• expedice a fakturace
• kontrola jakosti výrobků
• reklamace
Prodejní činnosti jsou veškeré činnosti související s přesunem hotových výrobků a služeb od výrobce ke spotřebiteli pomocí cest prodeje.
• přímý prodej – je obvyklý způsob prodeje u výrobků na zakázku
VÝROBCE SPOTŘEBITEL
• nepřímý prodej – je obvyklý způsob prodeje u ostatních výrobků (textil, potraviny, droge-rie, domácí potřeby …)
VÝROBCE VELKOOBCHOD MALOOBCHOD SPOTŘEBITEL
Organizace odbytu je v podniku velmi rozmanitá, týká se mnoha vnitropodnikových útvarů, většinou je prodej začleněn do úseku obchodního.
Před zahájením prodeje provádí marketingové oddělení průzkum trhu zákazníků zjišťují se potřeby a přání jednotlivých zákazníků či skupin.
Žádné komentáře:
Okomentovat