jsou v obchodním zákoníku aplikovány na některé typické případy nekalé soutěže. Jedná se o:
a) Klamavou reklamu
b) Klamavé označení výrobků a služeb
c) Parazitování na pověsti jiného soutěžitele
d) Vyvolání nebezpečí záměny
e) Podplácení
f) Zlehčování dobrého jména soutěžitele
g) Ohrožování zdraví a životního prostředí
h) Zneužití obchodního jména – porušení obchodního tajemství (údaje o podniku, které nejsou obecnými znaky a na jejichž utajení má subjekt zájem)
Klamavá reklama
Za klamavou reklamu se považuje šíření údajů o vlastním X cizím podniku, o jeho výrobcích X výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a získat tím vlastnímu X cizímu podniku výhody na úkor jiných soutěžitelů X spotřebitelů. Za šíření údajů se přitom považuje sdělování slovem, tiskem, písmem, rozhlasem, TV nebo jiným způsobem, které překračuje rámě soukromí.
Podmínka „způsobilosti“ znamená, že protiprávní není jenom újma, která může vzniknout ale i pouhá její hrozba.
Žádné komentáře:
Okomentovat