Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Křivka nabídky a bod uzavření firmy

Křivka nabídky a bod uzavření firmy.
bod uzavření firmy – situace, kdy cena P produkce pokrývá firmě právě její prům. variab. náklady AVC. (TR=VC). Pokud by cena ještě klesla, firma by ztrácela více, pokud by vyráběla, než kdyby výrobu zastavila. Proto firma v této situaci končí výrobu a odchází z trhu.
Křivka nabídky a bod zvratu.
bod zvratu (breakeven point) je situace, kdy cena P pokrývá firmě právě její průměrné náklady: P=ACmin = MC. V tom případě dosahuje firma nulového čistého ek. zisku. Je to vlastně rovnovážná úroveň v dokonalé konkurenci, protože kladný čistý ekonomický zisk by lákal do odvětví další výrobce a cena by klesala, až by zisk zmizel. Bod zvratu je situace, kdy firmy v odvětví ještě zůstávají, ale další už do něj nepřicházejí – nepůsobí žádné tlaky na změnu cen.

Žádné komentáře:

Okomentovat