Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Podpora prodeje

Podpora prodeje

1. Podpora prodeje spotřebitele – zaměřuje se na spotřebitele, zajišťuje výhody pro spotřebitele a má tyto nástroje:
a) kupony – emituje výrobce zboží a spotřebitel je uplatňuje v prodejně. Maloobchodníkovi je výrobce v určitých časových intervalech proplácí
b) bonusy – mají nejčastěji formu přibaleného levnějšího doplňkového výrobku
c) rabaty – mohou mít formu šeku, po koupi určitého množství zboží
d) odměny – drobné předměty podněcují ke koupi (obrázky nebo pohádky pro děti uvnitř výrobku apod.). Odměny mohou mít i formu slev pro časté použití.
e) soutěže o ceny – výrobci nebo markety organizují mezi zákazníky soutěže, kteří při splnění určitých podmínek mohou vyhrát zájezd, peníze nebo určité zboží
f) vyzkoušení zboží – možnost vyzkoušení zboží zvyšuje pravděpodobnost koupě (ochutnávky potravin až po bezplatné demonstrační verzi počítačových programů). Některé podniky dokonce umožňují zákazníkům zakoupené zboží do určité lhůty vrátit a poukázat jim zpět již zaplacenou cenu.

2. Podpora prodeje mezi spotřebiteli a podnikateli

Žádné komentáře:

Okomentovat