Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

HOMEBANKING

Homebanking je styk s bankou prostřednictvím počítače s telefonem (ne e-mail).
Moderním prostředkem platebního styku je homebanking, tj. banka v kanceláři klienta. Tento prostředek je u nás používán od roku 1991 a počet bank, které ho zavádějí se postupně rozšiřuje. Hlavní výhodou pro klienta je nepřetržitý provoz 24 hodin denně po celý rok. Klientovi odpadá osobní návštěva banky spojená často se ztrátou času.
Systém homebankingu se obvykle dělí do dvou modulů:
1. modul plateb - do tuzemska a do zahraničí. Klient může přes počítač dávat platební příkazy a zasílat textové informace do banky.
2. modul informační - o stavu na účtech, o kursech
Podmínkou zavedení systému u klienta je:
• zřízení běžného účtu u banky
• vybavení počítačem
• telefonní linka
• úhrada zřizovacího poplatku
• úhrada měsíčních poplatků
Homebanking se vyplatí především firmám, které mají větší množství plateb
na účtech.

Žádné komentáře:

Okomentovat