Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

­ Postkeynesiánství

­ 50. – 70. léta 20. stol.
­ spojení keynesovy makroekonomické teorie s nově vytvořenou teorií hodnoty a rozdělování
­ úzce navazuje na učení Keynese
­ uznává problém efektivní poptávky
­ prohlubuje kritiku neoklasicismu a jeho odnoží
­ zdůrazňuje problém nejistoty při predikci hospodářského vývoje
­ Vývoj:
­ Starší větev
­ italsko-cambridgeská škola
­ soustředili se na dynamiku růstu při plné zaměstnanosti
­ M. KOLDOR, J. ROBINSONOVÁ, L. L. PASINETTI, R. KAHN, P. GAREGNANI
­ problematika růstu a rozdělování
­ Mladší větev
­ teorie peněz (P. DAVIDSON, H. MINSTY, „WEINTRAUF“)
­ hl. obsah
­ odmítnutí Walrasova modelu všeobecné tržní rovnováhy
­ fungování ekonomiky v reálném historickém čase

Žádné komentáře:

Okomentovat