C. VELKÉ, MALÉ A VELMI MALÉ PODNIKY
Firmy USA:
• podnik jednotlivce… maličké jednotky vlastněné jednou osobou
• partnerský podnik… 2 – 200 partnerů jako vlastníků
• korporace… i přes jejich malý počet, představují pod. část hosp. aktivity USA
• Úloha firmy (důvody existence)
• úspory z rozsahu… výrobní N s rostoucími objemy výstupu klesají
• opatření zdrojů pro výrobu ve velkém rozsahu
• organizace výrobního procesu (řízení)… manažer = osoba, která organizuje výrobu, přijímá hosp. rozhodnutí a je zodpovědná za úspěch či neúspěch podnikání.
M. Maličké podniky
… klasickým typem je obchod se smíšeným zbožím „Mom and Pop“ (denní obrat několik set $, velmi malá prodejní plocha…)
… hlavní překážkou je získání počátečního kapitálu
… vynakládání obrovského osobního úsilí
Žádné komentáře:
Okomentovat