Tato metoda spočívá v tom, že podnikový plán je z časového hlediska rozdělen na několik stejně dlouhých jednotkových období. V intervalech odpovídajících délce jednotkových období je plán zpřesňován a zároveň prodloužen o další jednotkové období.
73. Jaké části má zpravidla roční plán podniku.
1.) plán prodeje, 2.) plán investic, 3.) plán výroby, 4.) plán nákupu, 5.) plán personální, 6.) plán finanční, 7.) plán rozvoje vědy a techniky.
Při tvorbě dlouhodobých plánů mají prioritu činnosti spojené s tvorbou plánu prodeje, finančního plánu, plánu vědy a techniky.
74. Vysvětlete obsah pojmu „controlling“.
Controlling zjednodušeně znamená ekonomické řízení. Hlavními úkoly controllingu je: plánování, rozbory, daňové záležitosti, zprávy státním orgánům, ochrana majetku, hodnocení a poradenství, rozbor vývoje prostředí, kde podnik působí. O controllingu lze hovořit pouze tehdy, má-li podnik koordinovaný systém plánování, kontroly a informování, která zajišťuje plnění celého souboru zmíněních úkolů.
Žádné komentáře:
Okomentovat