Má vyjadřovat odhalení nových vývojových směrů, nových souvislostí a možností.
Soustava strategických cílů: - prioritní uspořádání výhodnosti výrobků a služeb dosavadních i nově zaváděných, - výběr konkrétního zásobníku podnikatelských akcí, - alternativy konkrétních strategických cílů, - cíle musí mít termíny, musí být obsahově i časově reálné. Soustava strategických cílů není dogma, ale orientace pro budoucí podnikatelskou činnost. Proto se předem připravují různé scénáře cílů, různé alternativy strategických cílů. Stanovení soustavy strategických cílů podniku pro jednotlivé skupiny výrobků a služeb na uvažovaných trzích, popř. pro celkové podnikové cíle, umožňuje zaměřit další práce na vypracování scénářů k dosažení strategických cílů tak, aby pro každý cíl byla stanovena strategie, která umožní vytvořit jednotící rámec pro konkrétní změnu. Znalost ekonomické výhodnosti (priorit) jednotlivých skupin výrobků a služeb a možnost zdrojového zajištění jejich rozvoje umožňují určit podnikatelskou strategii pro každou skupinu výrobků a služeb a tu pak rozpracovat ve scénáři této podnikatelské strategie.
Možné dílčí strategie rozvoje podniku: - obchodní strategie jednotlivých skupin výrobků a služeb, - strat. podnikat. záměry - seznam klíčových inovač. akcí a přehled potřebných zdrojů k zajištění těchto akcí, - finanční strat., - strat. jakosti, - strat. vědeckotechnického pokroku, - investiční strat., - nákupní strat., - personální strat., - strat. rozvoje říz. pod., - strat. jednotl. strukturních jednotek pod.
Žádné komentáře:
Okomentovat