Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

- defenzivní (udržet vymezenou konkurenční ...

- defenzivní (udržet vymezenou konkurenční pozici nebo ji zlepšit pomocí nízkých nákladů a marketingových činností),
- zůstatková („přiživit“ se na trzích, které konkurence opouští nebo nepovažuje za atraktivní).
Strategická kontrola a adaptační procesy: Přijaté perspektivní záměry a cíle i stanovené postupy jejích realizace je nezbytné neustále zpřesňovat a přizpůsobovat změnám v podnikatelském okolí a pružně doplňovat. Pravidelně je nutné zjišťovat, zda podnik plní strategické cíle nebo se od nich odchyluje. Zdůrazňuje se životní nutnost umět rychle a adekvátně reagovat na změnu podnikatelských příležitostí firmy, a tím stále zpevňovat základ pro dlouhodobou hospodářskou prosperitu. Adaptační mechanismus - pružné a záměrné vytváření podnikatelských příležitostí na základě změn daných ovlivněním potenciálních zákazníků, vědeckotechnickým pokrokem, změnami v konkurenční pozici firmy apod.

80. Vysvětlete jak lze rozhodovat o podnikatelské atraktivnosti zakázek.
O podnikatelské atraktivnosti zakázek lze rozhodovat například na základě rychlého orientačního testu. Na základě hodnotících kritérií a s využitím výpočetní techniky se hodnotí každá jednotlivá podnikatelská příležitost. Existuje i řada dalších postupů pro modelování procesů taktické realizace podnikatelských akcí. Ve všech postupech je důležité uvažovat s prioritním uspořádání podnikatelských akcí, s věcnými a časovými předpoklady jejich zdrojového zajištění, s disponibilními zdroji.

Žádné komentáře:

Okomentovat