Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

9. Nedokonalá konkurence. Definování nedokonalé konkurence. Příčiny vzniku a základní charakteristika jednotlivých forem nedokonale konkurenčních tržn

Definování NEDOKO konkurence - charakteristické znaky:
- Firma vyrábí většinou diferencovaný produkt, případně má výrazný podíl produkce daného trhu.
- Z toho vyplývá, že firma může ovlivnit tržní cenu daného výrobku, přičemž míra ovlivnění závisí na formě konkurence.
- Nedokonalá konkurence je tedy trh, na kterém existuje alespoň jeden prodávající (firma), který může ovlivnit tržní cenu. Další vlastnost je v záporné směrnici křivky poptávky po produkci firmy.

Stále také o NEDOKO platí:
- rozhodující část nabídky je soustředěna do okruhu několika málo velkých firem
- ostatní firmy odvětví se podřizují tržní a hlavně cenové politice dominantních firem
- firmy usilují o vyčlenění specifické poptávky po vlastní produkci, vytvoření individuálního trhu
- na reálném trnu není produkce volně zastupitelná substituty
- tvorba poptávky neodpovídá teoretickým předpokladům, člověk setrvává u značky, setrvačnost
- poptávka pod tlakem reklamy

Žádné komentáře:

Okomentovat