- V podmínkách dokonalé konkurence na trhu výrobků a služeb se tento přírůstek příjmu, tzn. mezní příjem shoduje s cenou (MR=MC). To znamená, že každá dodatečná jednotka vstupu přináší firmě dodatečný příjem, jehož výši určuje:
1) mezní fyzický produkt
2) cena výrobku
- Mezní fyzický produkt lze chápat jako dodatečný výstup, jenž je výsledkem jedné dodatečné jednotky určitého vstupu, přičemž všechny ostatní vstupy jsou konstantní.
- Dodatečný příjem, který firma získává prodejem produktu, vytvořeného zapojením dodatečné jednotky vstupu do výroby, přičemž ostatní vstupy zůstávají konstantní se nazývá příjem z mezního produktu (MRP - Marginal Revenue Product).
- Jedná se o změnu celkového příjmu při využití dodatečné jednotky vstupu: MRP = MP * P
- Pokračování motivačního příkladu: Tabulkové a grafické zobrazení příjmu z mezního produktu (práce, tj. se zvyšujícího se počtu dělníků) je zobrazeno na následujících tabulkách a obrázcích.
Žádné komentáře:
Okomentovat