Pojetí organizace, její cíl a úkoly, formální a neformální organizační struktury, vztahy strategie, organizační struktury a efektivity řízení v podniku
Organizace je jedna z funkcí řízení, je to souhrn činností jejichž cílem by měla být tvorba organizační struktury podniku
Smyslem organizace je dělba práce
Podnik musí
a) stanovit úkoly
b) rozdělit na části
c) koordinovat tyto části a celkový postup
Dobrá organizace podniku není hlavním cílem, ale pouze prostředek, jak dosáhneme cíle. Strukturu org. tvoří systém prvků a vztahů mezi nimi, pak hovoříme o útvarové struktuře.
Vytvářet strukturu:
1. ohraničit úkoly (fce ve smyslu dělby práce – definovat prac. místa)
2. definovat vztahy mezi jednotlivými místy a funkcemi
Určit vztahy nadřízenosti a podřízenosti – rozdělit pravomoc a odpovědnost – vznikají organizační formy
Žádné komentáře:
Okomentovat