Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. VÝROBNÍ FAKTORY A CÍLOVÉ CHOVÁNÍ PODNIKU

Cílové chování podniku
Cíl podniku:
- uspokojení cizích potřeb
- zisk
2 hlediska:
- kvalitativní – cílem je trvalá prosperita a růst bohatství
- kvantitativní – bohatství a prosperita by se měla kvantifikovat, spjato s maximalizací zisku, maximalizovat zisk ne – je důležitá míra zisku (rentabilita), firma si musí stanovit hranici minimálního zisku, pod kterou by neměla klesnou a která zajišťuje prosperitu

Členění cílů (zda jsou spjaty s penězi nebo ne)
1. monetární – zisk, obryt, platební hotovost – vždy ekonomické,
2. nemonetární
- ekonomické – snaha o zvýšení tržního podílu,
- mimoekonomické snížení zatížení životního prostředí,

Žádné komentáře:

Okomentovat