Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

9. STRATEGIE PODNIKU

1. Pojem strategie
Strategie je produktem strategického myšlení. Zahrnuje to, co podnik hodlá udělat, aby zajistil rozvoj majetku a byl likvidní.
Strategie – formulace rozvojových procesů. Je to otevřený systém, který rychle reaguje na nové možnosti v okolí podniku. Skládá se ze strategických cílů a operací. Vytváří podmínky pro dosahování stability, prosperity a trvalého rozvoje podniku. Strategie je základem úspěšného řízení podniku. Slouží k vytvoření dostatku zdrojů ke krytí.
Rámcově určuje jak může být podnik řízen v dlouhodobém časovém horizontu.
Strategické cíle: cíl – stav, jehož má být v průběhu nebo na konci strategického období dosaženo.
Strategické operace: opatření nebo činnosti, jimiž má být cílů dosaženo.
Strategické období: období působení dané strategie obecně dlouhodobé. Závisí na druhu podniku.
Strategický plán: věcné, časové a finanční rozpracování strategie ve všech podstatných souvislostech.

Žádné komentáře:

Okomentovat