Kritérium Dokonalá konkurence Monopol Oligopol Monopolistická konkurence
Počet firem v odvětví velmi mnoho Jedna málo mnoho
Produkt homogenní nemá blízké substituty zpravidla diferencovaný diferencovaný
Bariéry vstupu žádné Velké určité žádné
Možnost firmy ovlivnit cenu žádná Výrazná značná omezená
Podmínka opt. objemu produkce MR = MC MR = MC MR = MC MR = MC
Vztah ceny a MC P = MC P > MC P > MC P > MC
Alternativní teorie firmy
Příčiny vzniku alternativních teorií firmy
- Klasická teorie firmy, která zde byla rozebírána, vychází v zásadě z předpokladu, že vlastník firmy ji současně řídí.
- Klasická teorie nesledovala vnitřní strukturu firem a vlastní rozhodovací proces, který vede k přijetí rozhodnutí. Pohlížela tak na firmu jako na „černou skřínku" a zkoumala jenom činnost firmy z pohledu trhu.
Žádné komentáře:
Okomentovat