Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Chování spotřebitele a formování poptávky

Teoretická východiska
- Existují dva teoretické přístupy k řešení problematiky chování spotřebitele a formování poptávky založené na:
* teorii užitku
* teorii indiference

- V obou případech se předpokládá, že při nákupních rozhodováních je spotřebitel ovlivňován motivací uspokojovat své potřeby a limitován množstvím peněžních prostředků, které má.

Teorie užitku
- Užitek je subjektivní pocit spotřebitele, plynoucí ze spotřeby jednotlivých statků.
- Užitečnost se v ekonomii vyjadřuje v peněžních jednotkách.
- Předpokládáme, že racionálně rozhodující spotřebitel při koupi poměřuje dvě základní veličiny: míru uspokojení svých potřeb vyjádřenou užitečností a cenu statku.

Přímá měřitelnost užitku
- Jedním ze základních problém, které spotřebitel řeší, je kolik určitého statku má kupovat?
- Řešení tohoto problému je podobné tomu, jak pan Petr rozděloval svůj volný čas mezi modelářství a zahradničení.

Žádné komentáře:

Okomentovat