Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Organizační struktury v moderním managementu

Známe 7 základních charakteristik pro efektivní fungování horizontálního typu organizace. Jedná se o :
- zorganizování všech činností kolem procesu
- zploštění vertikální hierarchie kombinací úloh a operací
- ustavení týmů jako základní stavební jednotky s odpovědností za měřitelné výkony a cíle
- zdůraznění spokojenosti zákazníka, zainteresovanost na zisku
- odměňování týmových výsledků, týmové spolupráce
- maximalizace přímého kontaktu zaměstnanců se zákazníkem
- informovanost všech zaměstnanců o dění ve firmě, vysoká míra komunikace
Základním trendem je odklon od tradičního uspořádání se třemi tendencemi :
- snižování počtu řídících stupňů
- desagregace firem do menších relativně samostatných organizačních jednotek
- zavádění týmové organizace

„OSCAR“ – jedná se o zkratku řetězce požadavků, které mají být procesem organizování zajištěny. Jsou to:
- O = Objectives = cíle podnikatelských činností
- S = Specialization = specializace
- C = Coordination = koordinace
- A = Authority = pravomoc
- R = Responsibility = zodpovědnost

Žádné komentáře:

Okomentovat