Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nedokonalá konkurence

 Dosavadní analýzy chování firmy předpokládaly, že firma operuje na tzv. dokonale konkurenčním trhu, kde jsou splněny všechny následující podmínky:

* Dokonalá informovanost kupujících
* Nulové náklady na změnu dodavatele
* Homogenní produkt

 Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.

Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence
 Pojem nedokonalá konkurence může vyvolat dojem, že na nedokonale konkurenčních trzích je konkurence mezi firmami slabší, avšak na nedokonale konkurenčních trzích může být konkurence velmi intenzivní – tvrdá až agresivní.
 Konkurenční boj na trzích, kde je jen několik málo velkých firem, které se navzájem „mají na očích“, může tu a tam dokonce přerůstat v „cenovou válku“.

 Rozdíl mezi dokonalou a nedokonalou konkurencí není v „tvrdosti“ konkurence, ale v něčem jiném – v cenové tvorbě.

Žádné komentáře:

Okomentovat