Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

I v podniku služeb se sledují běžně užívané ukazatele

I v podniku služeb se sledují běžně užívané ukazatele pro hodnocení činnosti, jako jsou :
- ukazatele vztahující se na náklady, výnosy
ale důležité místo zde mají ukazatele kvality, dále spokojenost zákazníka....

Pro zabezpečení zisku v rámci bilance kvality se provádí hodnocení např.:
- počtu stížností, počtu zákazníků, náklady na prevenci chyb
- počet reklamací / počet zákazníků

Služby – cestovní ruch

Cestovní ruch představuje významné odvětví ekonomiky, zabezpečující zejména dopravu, ubytovací a stravovací služby, průvodcovské služby, informační služby.

Podstatným charakteristickým znakem služeb cestovního ruchu, stejně jako kterýchkoliv jiných služeb, je pomíjivost služeb – služby není možné produkovat na sklad.

Podle Payneho mají služby určité vlastnosti, které je odlišují od výrobních produktů. Službám přisuzuje tyto čtyři vlastnosti :

Žádné komentáře:

Okomentovat