Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Optimální objem produkce (rovnováha firmy)

 Pro rozhodování firmy maximalizující zisk o optimálním objemu produkce (popř. v nedokonalé konkurenci o výši ceny) mají klíčový význam mezní příjmy (MR) a mezní náklady (MC), resp. jejich vzájemný vztah.
 Motivační příklad: Při jaké produkci dosahuje firma pana Petra maximálního zisku?
Pan Petr zná BEP pro svoji firmu, ale stále nezná optimum produkce, při němž by maximalizoval zisk (z výsledků analýzy BEP tuší, že to bude okolo 90 sad prken měsíčně, ale chce přesnější informaci). Rozhodl se proto prozkoumat jak mezní příjmy tak mezní náklady v závislosti na velikosti produkce a soustředil se na produkční interval od 85 do 95 sad prken .
Optimální objem produkce - příklad
Q
(sady
prken) TC
(tis. Kč) MC
(tis. Kč) MR = P
(tis. Kč) TR
(tis. Kč) Zisk
(tis. Kč)
85 570,0 8 680 110,0
86 577,0 7,0 8 688 111,0
87 584,5 7,5 8 696 111,5
88 592,5 8,0 8 704 111,5
89 601,0 8,5 8 712 111,0
90 610,0 9,0 8 720 110,0
91 619,5 9,5 8 728 108,5
92 631,0 11,5 8 736 105,0
93 644,5 13,5 8 744 99,5
94 661,0 16,5 8 752 91,0
95 682,0 21,0 8 760 78,0
Zpřesněné údaje produkce firmy v rozsahu 85 – 95 sad prken.

Žádné komentáře:

Okomentovat