Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

 Na tržní poptávku působí stejné vlivy

 Na tržní poptávku působí stejné vlivy jako na poptávku individuální, především změny v důchodech spotřebitelů a změny cen ostatních statků.
Jak lze identifikovat poptávku v praxi?
 Statistická data
 Interview
 Průzkumová prodejna
 počítačová simulace

Chování výrobce a formování nabídky na dokonale konkurenčním trhu

Podstata firmy
 Firma (podnik) je obecné označení pro ekonomicko - právní (podnikatelský) subjekt, který tvoří jednu ze základních forem institucionálního uspořádání ekonomiky založené na výrobě zboží a poskytování služeb za úplatu.

 Firma vystupuje na trhu výrobků a služeb jako prodávající, na trhu výrobních faktorů jako kupující.
 Základními znaky rozlišující podnik od jiných institucí společnosti jsou: ekonomická samostatnost a právní subjektivita.
 Smyslem firmy (jeho podstatou) je organizování lidské činnosti v daném okruhu uspokojováním cizích potřeb tak, aby i potřeby vlastníků firmy byly uspokojeny.

Žádné komentáře:

Okomentovat